Tworzymy swoją pierwszą stronę

Aby utworzyć stronę w serwisie należy skorzystać z formularza w panelu administracyjnym. W polu „strona" wpisujemy numer z zakresu liczb naturalnych z wyjątkiem numerów 10 oraz 11 (patrz rozdział poświecony galerii i tekstowi przewijanemu na dole strony), a w polu „tytuł" nazwę nowo zakładanej strony (rysunek 12). Następnie klikamy przycisk „utwórz". Po tej operacji powinniśmy zobaczyć na ekranie komunikat np.: „utworzoną nową stronę o nr: 1 o tytule: Pierwsza strona", a w części głównej serwisu (rysunek 1, 4.część główna) ujrzymy załadowany edytor tekstu z domyślną treścią „nowa strona" (rysunek 13).

 

nowa strona (szerokość: 565 / wysokość: 81)

Rysunek 12. Tworzenie nowej strony

 

nowa strona (szerokość: 565 / wysokość: 458)

Rysunek 13. Ekran po założeniu nowej strony w trybie edycji

 

W chwili obecnej możemy już przystąpić do wpisywania treści naszej nowo założonej strony. Do dyspozycji mamy podobne narzędzia jak w wielu edytorach tekstu, możemy:

-         zmieniać styl, czcionkę i jej rozmiar,

-         pogrubiać, pochylać i podkreślać tekst,

-         formatować bloki tekstu i elementy (do lewej, centrowanie, do prawej, wyrównanie),

-         wstawiać linie poziome oddzielające,

-         wstawiać listy numerowane i punktowane,

-         zmniejszać lub zwiększać wcięcia,

-         zmieniać kolor czcionki i tła pod nią,

-         wstawiać odnośniki do innych stron w serwisie lub w całej sieci Internet,

-         wstawiać obrazki znajdujące się na innych stronach lub obrazki z naszej bazy,

-         wstawiać i formatować tabele,

-         oczyszczać tekst (ze zbędnych znaczników HTML) wklejony z edytorów tekstu takich jak Microsoft Word czy Open Office Writer,

-         dodać marginesy do całego dokumentu,

-         wkleić, kopiować i wyciąć dowolny fragment strony,

-         cofnąć i przywrócić ostatnie zmiany.

Jeśli mamy problemy z określeniem funkcji danego piktogramu, możemy zatrzymać na nim przez chwilkę kursor myszy i przeczytać podpowiedź (dymek).

 

Najprostszą metodą na uzupełnienie treści strony jest jej wklejenie z wcześniej przygotowanego dokumentu (np. z programu Microsoft Word czy Open Office Writer). Podczas wklejania edytor zachowuje oryginalne formatowanie tekstu tzn. czcionkę i jej wielkość, pogrupowane bloki, kolory, tabele, nagłówki itp. Jedynie elementy graficzne (zdjęcia) nie są kopiowane do okna edytora. Chyba, że kopiowanie nastąpiło z innej strony WWW umieszczonej już w Internecie. Po operacji wklejania z wcześniej przygotowanego dokumentu, zaleca się użycia opcji „Oczyść Worda". Z treści strony zostaną usunięte zbędne znaczniki HTML. Jednak, jeśli po użyciu tej opcji tekst nie będzie wyglądał tak jak to założyliśmy, możemy wrócić do poprzedniej wersji za pomocą opcji „Cofnij".

 

Jeśli chcemy, aby nasze zmiany zostały zapamiętane i mogły być podziwiane przez innych użytkowników Internetu, musimy skorzystać z przycisku „zapisz". Po tej operacji strona jest dostępna dla wszystkich, którzy wiedzą pod jakim adresem ona istnieje. Aby zobaczyć jak strona będzie się prezentowała dla odwiedzających musimy przełączyć się w tryb podglądu, w tym celu kliknijmy przycisk „edycja" w panelu administracyjnym. Treść przycisku zmieni się na wartość „podgląd", a my możemy podziwiać naszą nowo stworzoną stronę. Istnieje ona w Internecie pod adresem: http://www.przyklad.e-informator.pl/index.php?strona=1, gdzie ostatnia liczba w adresie oznacza numer naszej strony, a adres www.przyklad.e-informator.pl można oczywiście zastąpić adresem Twojego serwisu.

 

Przy tworzeniu nowej strony lub aktualizacji już istniejącej pamiętajmy o tytule. Będzie on wyświetlany w pasku nagłówkowym przeglądarki zaraz po tytule serwisu. Ma to bardzo duże znaczenie na pozycjonowanie naszej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych (tj. Google, Yahoo itp.). Tytuł powinien jednoznacznie kojarzyć się treścią strony i zawierać kluczowe słowa. Pomoże on także nam w późniejszej nawigacji, gdzie oprócz numeru danej strony będziemy mieli podpowiedź w postaci jej tytułu.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Odwiedź nasz serwis testowy i poznaj jego możliwości: www.test.kursorek.pl (login: test, aby uzyskać hasło prosimy o kontakt na adres mailowy podany w menu kontakt).

MEDIART 2001-2013 ©