Aktualności

 

Jeśli chcemy aby nasz serwis zdobył popularność i był często odwiedzany, musimy zadbać o częste jego aktualizacje. Nawet najlepiej przygotowana witryna WWW kiedyś przestanie być atrakcyjna, chyba że zadbamy aby tą atrakcyjność podtrzymać. Użytkownicy po raz kolejny wchodząc na nasz serwis, chcieliby wiedzieć co się w nim zmieniło, pojawiło nowego. Jeśli każemy mu przeglądać wszystkie strony w celu szukania nowinek, prawdopodobnie nie będzie tym faktem zadowolony i będzie się mocno zastanawiał zanim skusi się na kolejną wizytę.

 

W celu informowania odwiedzających o zmianach w serwisie oraz o ważniejszych wydarzeniach z nim związanych, został stworzony moduł „aktualności". Jest on domyślnym modułem, który pojawia się po wpisaniu adresu naszego serwisu: np. www.przyklad.e-informator.pl. Dzięki temu zabiegowi, odwiedzający poszukujący nowinek nie muszą nigdzie ich szukać.

Aby umożliwić późniejsze dotarcie (powrót) do listy aktualności, kiedy zagłębimy się w podstrony serwisu, musimy stworzyć odnośniki. W przypadku podmenu wystarczy odwołać się do strony o numerze 0, a w przypadku menu głównego wystarczy odwołać się do podmenu także o numerze 0. Można skorzystać z jednej wymienionej metody lub zastosować je razem (rysunek 32).

 

aktualności (szerokość: 565 / wysokość: 271)

Rysunek 32. Wstawianie odnośników do modułu „Aktualności"

 

Aktualności dodajemy będąc w trybie edycji (rysunek 33). Aby dodać aktualność musimy:

-         być zalogowani do panelu administracyjnego,]

-         włączyć tryb edycji,

-         wypełnić formularz:

o       wpisać tytuł dodawanej aktualności,

o       opis, w paru słowach opisać zmiany jakie zaszły w serwisie lub opisać nadchodzące wydarzenie,

o       opcjonalnie dołączyć zdjęcie towarzyszące aktualności (można pominąć ten krok),

o       wpisać odnośnik prowadzący do nowo utworzonej strony, galerii, rozwinięcia opisu wydarzenia itp.,

o       kliknąć przycisk „aktualizuj".

 

aktualności dodawanie (szerokość: 565 / wysokość: 522)

Rysunek 33. Dodawanie i edycja aktualności

 

Na ekranie powinniśmy zobaczyć komunikat „dodano 1 aktualność do bazy" gdzie numer 1 będzie kolejnym numerem dodawanej aktualności.

Jeśli jesteśmy zalogowani do panelu administracyjnego i jest włączony tryb edycji, możemy zarządzać dodanymi wcześniej aktualnościami. W celu usunięcia niechcianej aktualności należy skorzystać z odnośnika „usuń" umieszczonego w stopce obok daty publikacji. Jeśli chcemy poprawić np. błąd w opisie, odnośniku, tytule lub wymienić zdjęcie,  korzystamy z odnośnika „popraw". Aktualność zostanie wtedy przeniesiona do formularza edycji, gdzie będzie można wprowadzić żądane zmiany.

Nowo dodana aktualność zawsze będzie wyświetlana jako pierwsza, a po niej będą chronologicznie ustawione następne w kolejności publikowania. Nie ma potrzeby usuwania starszych aktualności, będą one wyświetlane w partiach po 5 sztuk, a dostęp do starszych będzie możliwy przez pasek nawigacyjny umieszczony pod nimi. Starsze aktualności będą tworzyły niejako historię zmian zachodzących w witrynie. Dzięki temu osoby rzadziej odwiedzające nasz serwis będą mogły uzyskać informację o zmianach od ostatniej wizyty.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Odwiedź nasz serwis testowy i poznaj jego możliwości: www.test.kursorek.pl (login: test, aby uzyskać hasło prosimy o kontakt na adres mailowy podany w menu kontakt).

MEDIART 2001-2013 ©