Aktualizacja parametrów serwisu

 

Naszą pracę przy nowo założonym serwisie powinniśmy zacząć od ustawienia parametrów jego pracy oraz sprawdzenia poprawności swoich danych rejestracyjnych. W tym celu należy kliknąć przycisk „administracja" znajdujący się w panelu administracyjnym (rysunek 4). Na ekranie powinniśmy zobaczyć podmenu modułu „administracja", w którym widoczne będą dwie opcje: „popraw dane" oraz „parametry" (rysunek 5).

 

moduł administracja (szerokość: 565 / wysokość: 179)

 

Rysunek 5. Moduł „administracja"

 

Po kliknięciu w opcję „popraw dane" uzyskujemy dostęp do formularza pozwalającego na aktualizację naszych danych rejestracyjnych (rysunek 6). Możemy w tym miejscu zmienić hasło (zalecane ze względów bezpieczeństwa) oraz zaktualizować dane kontaktowe. Wpisanie aktualnego adresu e-mail ma znaczenie podczas procedury wysyłania zapomnianego hasła. Pola zaznaczone kolorem czerwonym są obowiązkowe, natomiast uzupełnienie pozostałych jest opcjonalne.

 

poprawa danych (szerokość: 565 / wysokość: 345)

Rysunek 6. Poprawa danych rejestracyjnych

 

Po kliknięciu w opcję „parametry" uzyskujemy dostęp do formularza służącego do aktualizacji ważnych ustawień naszego serwisu (rysunek 7). W pierwszej kolejności ustalamy tytuł naszego serwisu i wszystkich podstron znajdujących się w nim. Tytuł ten będzie widoczny na belce tytułowej przeglądarki internetowej oraz w wynikach wyszukiwarek (np. Google, Yahoo itp.). W tytule najlepiej zawrzeć kilka ważnych słów kluczowych, gdyż jest to jeden z ważniejszych czynników wpływających na pozycję podczas wyszukiwania. Jeśli nasz Jan Kowalski jest właścicielem firmy komputerowej, powinien użyć w tytule słów typu: komputery, akcesoria, sprzedaż, usługi, instalacje itp. Kolejnym parametrem jest „opis strony". Nie należy się tu wylewnie rozpisywać, a zwięźle opisać czego dotyczy nasz serwis. Im trafniej i krócej określimy profil, tym bardziej możemy liczyć na nowych użytkowników odwiedzających nasze strony. „Słowa kluczowe" to parametr przekazujący wyszukiwarkom internetowym informacje na temat fraz najczęściej występujących w naszym serwisie. W przypadku naszego Jana Kowalskiego mogą to być słowa: komputery, klawiatury, monitory, drukarki, kamery, myszki, płyty główne, tusze, gry, programy itp.

Jeśli chcemy, aby nasze strony były często oglądane, musimy na ten etap poświęcić trochę więcej czasu, aby dobrze przemyśleć wpisy w tym miejscu. Parametry, pomimo iż ustalane na początku drogi przy tworzeniu serwisu, mogą być aktualizowane również na dowolnym jej etapie.

 

parametry serwisu (szerokość: 565 / wysokość: 427)

Rysunek 7. Parametry serwisu

 

Drugi formularz w module „parametry" służy do aktualizacji banera nagłówkowego (obecnie z napisem „www.przyklad.e-informator.pl"). Początkowy wygląd nagłówka jest automatycznie generowany przy procesie rejestracji serwisu w systemie. Za pomocą tego formularza możemy wprowadzić swój własny, stworzony na miarę naszych wymagań. Najczęściej banery nagłówkowe zawierają elementy graficzne jednoznacznie kojarzące się z treścią strony np. logotyp (firmy, organizacji, instytucji stowarzyszenia itp.), fragmenty zdjęć (budynków, osób, plenerów, rzeczy itp.) oraz nazwę serwisu i jego adres internetowy. Przykłady banerów nagłówkowych możemy zobaczyć na rysunkach 8,9 i 10.

 

baner biblioteka (szerokość: 565 / wysokość: 101)

Rysunek 8. Przykład banera nagłówkowego

 

baner moksir (szerokość: 565 / wysokość: 148)

Rysunek 9. Przykład banera nagłówkowego

 

baner wtz (szerokość: 565 / wysokość: 89)

Rysunek 10. Przykład banera nagłówkowego

 

W celu aktualizacji banera nagłówkowego klikamy przycisk „Przeglądaj" (rysunek 7). Następnie w oknie „wybieranie pliku" lokalizujemy na naszym dysku twardym plik graficzny w formacie jpg lub gif, klikamy przycisk „otwórz", a następnie przycisk „aktualizuj". Na górze strony modułu „parametry" powinien ukazać się napis „dodano nowy baner". Mimo iż nie widzimy zmian w nagłówku, zostały one wprowadzone. Aby zobaczyć nowy wygląd naszego serwisu, należy jeszcze raz załadować stronę (odświeżyć), w tym celu klikamy ponownie w opcję „parametry" z podmenu. Szerokość banera została ustalona na maksymalnie 950 punktów (pikseli), oznacza to, że jeśli załadowany plik graficzny jest szerszy, system zmniejszy go automatycznie (nastąpi skalowanie). Natomiast, jeśli jego szerokość jest równa 950 punktom lub mniejsza, pozostawi baner bez zmian. Wysokość banera nagłówkowego jest dowolna. Należy jednak pamiętać o tym, że zbyt duży element nagłówkowy może utrudniać korzystanie z serwisu (konieczność każdorazowego przewijania strony w celu dotarcia do właściwej treści). Zalecane rozmiary banera to - szerokość: 950 punktów (pikseli), wysokość od 50 do 250 punktów (pikseli). Jeśli stwierdzimy, że nowo dodany baner niezbyt ładnie komponuje się ze stroną lub nie jesteśmy z niego zadowoleni, zawsze możemy powrócić do banera automatycznie generowanego przez system. W tym celu należy użyć przycisku „przywróć domyślne" i na pytanie w oknie dialogowym „Czy jesteś pewien/a, że chcesz przywrócić domyślny baner?" odpowiedzieć „ok". Operacja zostanie potwierdzona komunikatem „przywrócono domyślny wygląd banera nagłówkowego".

 

Trzeci formularz w module „parametry" to „aktualizacja przycisku w górnym menu". Dotyczy on zmiany domyślnego elementu graficznego towarzyszącego pozycjom w menu głównym (rysunek 1, 2.menu główne). Aktualizacja odbywa się w taki sam sposób jak w formularzu poprzednim. Plik graficzny musi być w formacie jpg lub gif. Maksymalna szerokość przycisku to 40 punktów (pikseli). Jeśli wysyłany obraz jest większej szerokości, zostanie on zmniejszony automatycznie (nastąpi skalowanie). Abyśmy mogli zobaczyć efekty naszej aktualizacji, musimy mieć włączoną opcję „widoczność górnego menu" znajdującej się w następnym formularzu o nazwie „widoczność pozycji w górnej (poziomej) belce menu" oraz wpisaną przynajmniej jedną pozycję menu głównego (patrz rozdział poświecony edycji górnego menu).

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Odwiedź nasz serwis testowy i poznaj jego możliwości: www.test.kursorek.pl (login: test, aby uzyskać hasło prosimy o kontakt na adres mailowy podany w menu kontakt).

MEDIART 2001-2013 ©